A tökéletes bőr alapjai - ahogyan nálam működik | 10 tipp az egészséges bőr érdekében

coffee, vintage, and indie kép

Sziasztok! :) A mai bejegyzés igen sok ember számára segítségül lehet, ugyanis tudom, hogy sokan pattanásokkal, egyéb bőrhibákkal szenvednek. Nekem annyira nem vészes a bőröm, és ezért teszek is. Ezért megpróbálom nektek leírni a tapasztalataimat, amiket MINDENKÉPP AJÁNLOK, hogy próbáljátok ki. Nem kerülnek sokba, nem nehéz őket elérni... :)

  1. Ami nagyon fontos, az az, hogy éjszakára semmiképp sem hagyjunk magunkon sminket. Semmit! Egyébként is, éjszakára minek? Ki lát? Mellesleg a pórusaidat és a bőrödet nem hagyod pihenni. Még éjszakára sem. Így inkább próbáld hanyagolni az éjszakai sminket, hiszen csak rontod vele bőröd állapotát. 
  2. Inkább válogass minőségi termékek közül, hanyagold a replikákat amiket ebayről, illetve aliexpressről lehet rendelni. Ki tudja, hogy miket tartalmaz. És lehet, hogy most nem tapasztalsz semmi rosszat a bőrödön, de idővel fogsz. Én is próbálom mellőzni a márkátlan, kevésbé jó minőségű termékeket. Természetesen ez nem arról szól, hogy csak az 5 ezer forintos alapozó a jó. De inkább tartsunk a márkásabb, ismertebb gyártók felé. 
  3. Ha lehet, akkor minden reggel, hideg vízzel mossunk arcot. Én legalábbis ezt alkalmazom, és amellett, hogy felébredek, a bőrömre is jó hatással van. A bőrömről pedig a zsírosságot remekül eltávolítja, és megtisztítja a felületet.
  4. Tudni illik, nekem a T vonalam(homlok, orr, és áll) az életveszélyes. A homlokom nagyon is hajlamos a pattanásosodásra, az orrom leginkább mitesszeres, illetve az állam is. Ennek érdekében szoktam tojásos maszkot csinálni, és ha tehetem, akkor minden este, vagy reggel, de legalább naponta egyszer Baba szappannal lekenem az arcom ezen területét. Jól belemasszírozom, és aztán hideg, vagy langyos vízzel lemosom. A Baba szappan nagyon jól szárít, így a pattanásokat, sebeket is remekül eltávolítja. Természetesen nem ajánlott száraz bőrre. Az enyém elég vegyes, itt száraz, ott zsíros. De én csak a zsíros területre használom.
  5. A fogkrémet is próbáltam már, és ez is nagyon jól szárít, de nekem igazán a szappan vált be. Ezekmellett még érdemes kipróbálni a gyömbért. Lereszeled, majd a gyömbérlevét fölviszed az adott területre, pattanásra. A gyömbér is szárít, így hasonló hatást érünk el, mint a babaszappannal, csak annyi a különbség, hogy a gyömbér sokkal erősebb, és csípni fog. Amit pedig szintén ajánlok, az a propolisz tinktúra. Ez hülyén hangzik, de a propolisz mindenre jó. Bevallom, drága, de egy 2-3 ml nagyon sokáig elég, és tényleg több dologra is felhasználható. 
  6. Ne csak sima vízzel, hanem mindenképp sminklemosóval szedd le a sminket! Én például jelenleg az Avon Nutra Effects micellás vizét használom, de nem jön be. Ugyanis kipirosodik tőle a bőröm, és nagyon szárítja az arcom egyes területeit. Valószínűleg a Garnier micellás vizére fogom cserélni. 
  7. Mindig mosd ki alaposan a sminkecseteid, szivacsaid! Ugyanis ha sokáig nem mosod, akkor különböző baktériumok lesznek megtalálhatók rajta, ezeket pedig belejuttatod a bőrödbe, és szintén nem lesz jó vége a dolognak. 
  8. Soha ne nyomkodd a pattanást piszkos kézzel! Elfertőződik, és még csúnyább lesz, mint volt. Gőzöld ki az arcod, vagy mosd meg, illetve a kezed is tisztítsd meg, és utána óvatosan jöhet a műtét.
  9. Próbálj minél inkább kevesebb sminket használni, hiába, hogy én is imádom a sminkelést, de hidd el, nem jó az, ha öt réteg vakolat van a fejeden. 
  10. Étkezz egészségesen! A csoki, szotyi, egyéb olajos, és magvas dolgok megárthatnak a bőrödnek. Jó, ha ezeket kitapasztalod, és próbálod ezeket a kajákat elkerülni. 
Remélem valamennyit tudtam segíteni, próbáltam a legkevésbé mainstream dolgokat összeírni, és tényleg minden így van ahogy én leírtam. Legalábbis az én bőrömön ezek a dolgok tökéletesen működnek! :) 
Ha esetleg van még tippetek, nyugodtan írjátok meg, szentelni fogok arra egy bejegyzést, hogy mások által összegyűjtött tippeket leírjam, elmondjam a véleményem stb. 

xx, Dorina

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

#DIY Valentin napi ajándék - 56 dolog amit szeretek benned

Hello, December - Ötletek karácsonyra *Open When levél*

Open When - ötletek