Hogyan érzek a középiskoláról? #2 | Tanulás - amit őszintén gondolok

food, chocolate, and biscuits kép
(ez a süti még mindig a nyugalom kedvéért van itt.)

Na hát, ismét eljött az idő, hogy posztoljak nektek egy Hogyan érzek a középiskoláról bejegyzést, hiszen már ígértem, de sajnos nem jutottam el oda, hogy meg is írjam, mert rengeteg időt elvesz az iskola. :( De a lényeg, hogy most itt vagyok.

A mai bejegyzés témája úgy gondoltam, hogy mindenképpen a tanulás kell hogy legyen, hiszen ez a legfontosabb. Középiskolát a tanulás szempontjából választunk, és hamarosan itt a választás a nyolcadikosoknak is, úgyhogy mindenképp szeretném, ha előre megtudnák a középiskolai tanulmány borzadalmait. :D 

Viccet félretéve, annyira nem szörnyű, csak kell egy kis idő ahhoz, hogy megszokd. De tényleg. Ne parázzatok. :) Akkor kezdjünk is bele.

Tantárgyak

Természetesen amilyen szakra mész, attól függ, hogy miből hány órád van, és hogy egy-egy tantárgyad egyáltalán lesz-e, és ha lesz, akkor hányadik osztályban stb. Én nyelvi osztályban vagyok, fele angol, fele német, és 36 az osztálylétszám. Tehát 18 angolos, 18 németes. Ha jól tudom mindkét nyelvre 3-3 fellebbezettet vettek fel. "Sajnos" én is köztük voltam a fellebbezőknek, természetesen jobb lett volna, ha alapból felvesznek, de annak is nagyon örülök, hogy így be tudtam kerülni. Egyébként én angolt tanulok. 

Nekem heti 6 angolórám van, emellé lehet, illetve kell választani másodnyelvet, de te döntöd el, hogy mit. Ha jól tudom van orosz, német, latin, francia, és a  többit nem tudom, pedig biztos van. És én franciát tanulok. Nem olyan nehéz, mint mondják, persze ehhez kell egy remek franciatanár is. :) Az én franciatanárom rettentő aranyos, és neki az anyanyelve a francia, tehát ő nagyon jól meg tudja tanítani. Nehézségek vannak benne, mint minden nyelvben, de ha a magyar nyelvet tudjuk helyesen használni, akkor előbb utóbb ezt is megtanuljuk! :) 

Biológia az egyetlen, ami a természettudományi tantárgyak közül nekem nincs, viszont fizika, kémia, és földrajz van. Egyedül a kémiát szeretem közülük,bár be kell vallanom, a tanárom nem tudja rendesen megtanítani, a többit abszolút nem, általánosban ötös voltam fizikából, de most örülök, ha nem bukok meg.(Ez megint egy másik történet.) A földrajzzal sajnos soha nem voltam kibékülve, és szerintem nem is leszek. 

Térjünk rá a fizikára. A tanárom egy elképesztően arrogáns, bunkó ember, abszolút nem tudom őt értékelni, sem mint tanárt, sem mint embert, mert látja rajtunk, hogy nem értjük, illetve a dolgozatokból is kiderült, de szarik rá. És miért? Mert ez már középiskola, és nyugodtan elmehetsz a búspicsába! Mivel érvelnek? Hogy nem kötelező ide járni! Persze. És ezt minden iskola így gondolja. Ami szerintem marha szomorú, mert van az a mondás, hogy ha egy halat arról ítélsz meg, hogy hogy tud fára mászni, az egész életét úgy éli le, hogy azt hiszi hülye.

És ha tetszik, ha nem, de ha félévkor buksz, képesek kicsapni. Nem érdekli őket, hogy te akárhogy is próbálkozol. Ők leadják az anyagot órán úgy, ahogy ők akarják, nem törődve azzal, hogy érted-e. És természetesen járj különtanárhoz, mert ha azthiszed órán megérted, utána hazaérsz, és olyan házikat fognak feladni, amit SOHA az életben nem tudnál megcsinálni külső segítség nélkül. És persze a dolgozatod is egyes lenne. Arról ne is beszéljünk, hogy fizikából siralmas az első féléves tananyag. Kb. semmi értelme, soha nem fogod hasznát venni, talán az érettségin. De az érettségivel is mire mész? Kitörölheted vele a segged. 

Oké. Lépjünk tovább, még mielőtt elkezdek még jobban káromkodni, és csomóan kiikszelik a bejegyzést

Matematika. Na, hát ez egy szintén siralmas dolog. Világéletemben buta voltam matekból, egyszerűen a logikám a béka feneke alatt van, és ebből is különtanárhoz járok. A matektanárom egy aranyos, nyugodt ember, de olyan csendes gyilkos, mint az állat. Írtam egy dolgozatot, 4 pontos volt egy feladat, egy előjelet elrontottam, tehát nem pluszt-t írtam, hanem mínuszt, vagy fordítva, gőzöm nincs, és a 4 pontos feladatból 3 pontot levont. Na, most őszintén, szerintetek normális? És azzal érvel, hogy az angolnyelvben sem mindegy a nyelvtan. Vagy valami ilyesmi, nem tudom, mert hirtelen annyira felidegesített, hogy nem is figyeltem arra, hogy mit mondott. Persze. A nyelvekkel jön mindenki. De ez közel sem olyan, főleg ne akarjon már belőlem matematikust csinálni, mikor NYELVI osztályba járok. És ez nem véletlen. 

Történelemről nem vagyok annyira negatív véleménnyel, szerintem egy egész jó tantárgy lehetne, ha a tankönyv nem úgy lenne megírva, hogy egy lecke 5 oldalas. Kapkodás az egész, rohamtempóban kell venni az anyagot, és íratni a témazárókat. Szörnyű.

Magyarral viszonylag ki vagyok békülve, mondjuk nekem furcsa, hogy heti 3 irodalom, és egy nyelvtan van, ráadásul az én órarendemben úgy,hogy szerdától péntekig mindennap, és az egyik nap duplamagyarom van. Érdekes kialakítás ez is, de ez van. Egyébként marhasokat kell rá tanulni, ilyen 1-2 oldalakat másnapra. Egy idő után meg lehet szokni szerintem. Annyira nem vészes :)

Angollal sajnos a legkevésbé sem vagyok elégedett, mert olyan tanárt kaptunk, aki szintén szeptemberben kezdett, csakúgy mint mi, és azonkívül hogy szegény próbál szép lenni, sok újat nem tanulunk tőle. :( Pedig angolszakon nem a kőkemény irodalom miatt lennék ott...

Lényeg az, hogy nagyon sok tanulnivalót feladnak másnapra, pl. ha egyik nap van földrajzom abból is minimum 2-3 oldal, ha irodalmam is van akkor az már plusz 1-2 oldal, még természetesen matematikából is adnak feladatokat(és az senkit nem érdekel, hogy úgyse tudom megcsinálni), esetleg még egy kis francia házi, vagy angol, és természetesen másnap minimum 2 tantárgyból felelés. 

Nyilván új tanulásimódszereket kell bevetni... a tapasztalataimat a következő bejegyzésben hoznám. :)

Tehát kb. ennyi lenne, ha esetleg valamit kihagytam, de kíváncsiak vagytok rá, akkor mindenképp kérdezzetek rá, és a következő posztban leírok mindent róla! :)

xx, Dorina








Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

#DIY Valentin napi ajándék - 56 dolog amit szeretek benned

Hello, December - Ötletek karácsonyra *Open When levél*

Open When - ötletek