Hogyan érzek a középiskoláról? #4 - Félévi értékelés

yellow, flowers, and aesthetic kép
Ez a kép csak azt illusztrálja, hogy nagyon várom a tavaszt.

Sziasztok! A mai bejegyzés szerintem igen csak érdekes lesz többőtök számára, hiszen egy félévi értékelést szeretnék írni, és ez nem csak a sulira, hanem a bizonyítványomra is vonatkozik. Ami több ember szemét is bánthatta, az az volt, hogy rettentő negatívan álltam ehhez az egészhez. Talán így utólag már rájövök, és belátom a hibákat, mint például azt, hogy nagyon pesszimista oldalamat mutattam az elmúlt három bejegyzésben. 

Igen, sajnos az iskola képes - szerintem nem csak belőlem, hanem jó pár emberből is - tényleg nagyon rossz dolgokat kiváltani. Ebbe most itt ne menjünk bele, ez majd egy következő bejegyzés témája lesz.

A mai posztot arra szentelném, hogy kivetem ország-világ előtt a bizonyítványomat, és hozzátenném a személyes véleményemet, tapasztalatomat. Ez nem lesz könnyű, ugyanis a saját barátaimnak sem szívesen mondom el, hogy most mennyire katasztrófa lett az átlagom, de talán az évvégi jobbra fog sikeredni.

Magatartás / Szorgalom

A magatartásommal semmi gond nem volt, ez ötös lett, de a szorgalmam négyes. És szerintem teljesen jogosan, ugyanis több dolgot is ki tudnék hozni magamból. De ez a félév a begyakorlás ideje volt, és az iskola megszokása mellett új tanulási módszereket kellett megismernem, megtanulnom. Meg kellett tanulnom tanulni. 

Angol

Ahogy már említettem (szerintem többször is) a blogbejegyzésekben, én speciális angolszakon vagyok, tehát nyelvi osztályba járok. Erősségem az idegen nyelvek tanulása, és ez szerintem életem legelőnyösebb tulajdonsága lesz, ugyanis külföldre szeretnék menni, és ott nagy segítségemre lesz az, ha több nyelvet is ismerek, és tudom beszélni. Ötös. 

Nyelvtan

Az igaz, hogy a magyar nyelvért nem vagyok oda, nem a szépsége, hanem a nehézsége miatt. Mindenki tudja, hogy a világ legnehezebb nyelvei közé tartozik. Szerencsésnek érzem magam, hogy tudom helyesen használni az anyanyelvemet, de a különféle szabályok(amik egyébként már belémrögzültek) nem túlságosan maradnak meg a fejemben. Tehát alkalmazni tudom, de a "definíciókat" kevésbé. Ettől függetlenül ötös.  

Történelem

Nem ismerek túl sok embert, aki szeretné a történelmet. Sajnos én is ezek közé tartozom, egyszerűen az ok-okozati összefüggéseket nem akarom átlátni, és sokszor nehezen tanulom meg az anyagot is. Ez sajnos látszik a jegyemen. Jobb jegyek is csúsztak be, de sokat nem húztak az átlagomon. Ez hármas.

Matematika

Szerintem erről nem kell túl sokat magyaráznom, hiszen sok olyan ember van, aki nem érti. Én itt is ebbe a kategóriába tartozom. Persze egy kis segítséggel megyeget, a hármas-négyes meg van. De ezúttal csak a hármas lett meg. 

Kémia

Tudni illik, hogy nagyon szeretem a kémiát. És ez egy különleges tantárgy számomra, több okból is. Egyrészt, érdekesnek tartom. Másrészt pedig hiába, hogy sokszor nem értem, még mindig megvan bennem a szeretet a tantárgy felé. Négyes

Dráma

A dráma egy laza, kikapcsolódós óra. Leginkább aktivizálni kell magunkat, és ennyi. Ötös

Francia

Nyelv. Szerintem többet nem is kell mondanom róla. Nagyon szép nyelv, számomra sokkal könnyebb, mint a német. És szeretettel is tanulnom. A tanárom nagyon kedves, és ez baromi sokat jelent egy tantárgy, vagy egy nyelv tanulásában. Ötös

Informatika

Mint blogger, körülbelül csak ennyire áll hozzám közel a számítógép. De megvan az ötös

Fizika

Sajnos, vagy nem sajnos, de kicsit sem erősségem ez a tantárgy. Én azt sem bánom, ha a három évet kettessel húzom ki. És sajnos kettes lettem belőle most félévkor is. 

Földrajz

Az F betűs tantárgyak úgy tűnik, hogy nem a kedvenceim. :D Sose szerettem, és az utóbbi három témazáróm kettes lett, így esély sem volt a hármasra. 

Irodalom

Azt kell mondjam, a magyar tanáromat szeretem leginkább. És általános suliban nem szerettem az irodalmat, inkább a nyelvtan felé hajlottam, de most fordult a kocka. És sajnos most négyesre sikerültek a dolgok, de igyekszem kihozni a maximumot magamból.

Az átlagom 4,1 lett.

A többi tantárgy, mint például a tesi, vagy rajz, szerintem ezek számítanak a legkevésbé. Persze elég hülyén jönne ki, ha valaki kettesre állna belőlük, de ha esetleg négyes vagyok, az NEM érdekel. :D
És szerintem ez is hülyeség, hogy az embert a bizonyítványa alapján ítélik el. Nem mehet mindenkinek ugyanaz a tantárgy, nem lehet mindenki ugyanabból okos. Én a kitűnő embereket sem tudom "megérteni", mármint oké, én örülök a sikerüknek. De ennyi tanulás mellett hogy van idejük mindenre? Persze vannak azok, akiknek jól fog az agyuk, és suliban rengeteg dolgot megjegyeznek. És van az a réteg, aki 0-24 tanul, és másra sem tud gondolni. 

Szerintem ez már kicsit túlzás, hiszen ki kell kapcsolódni. Én sosem igyekszem arra, hogy kicsináljam magam lelkileg a tanulással, csak hogy meglegyek kitűnő... mert ismerek olyan embereket, akiknek konkrétan életük sincs, barátaik sincsenek, csak a tanulás. Én nem szeretnék ilyen lenni. Azt tapasztalom, hogy akik csak a tanulásnak élnek, azok az életben nem tudnak önállóan helytállni. 

Tehát az iskolához sokkal pozitívabban állok, kezdem megismerni az embereket, a tanárokat pedig megszokni. És hát nekem nagyon nehéz volt ez a váltás, nem is gondoltam, hogy ennyire nagy benyomással lesz ez az egész rám. :D A bizonyítványomból pedig próbálok még jobbat kihozni évvégére. :) 


Remélem tetszett ez a kis összefoglaló :) 
xx, Dorina





Megjegyzések

  1. Ez nem borzadály... jóh, a 2db 2est hagyhattad volna 3masnak, de ettől függetlenül pazar bizi..!

    VálaszTörlés
  2. Persze, a földrajz szerintem menni is fog hármasra, de a fizikát kétlem... azért próbálkozom. :) És köszönöm <3

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

#DIY Valentin napi ajándék - 56 dolog amit szeretek benned

Hello, December - Ötletek karácsonyra *Open When levél*

Open When - ötletek